نکونام: خطای اول هم پنالتی بود

نکونام: خطای اول هم پنالتی بود

1402/09/27 12:21:14

فوتبالشهر/ محمد محمدپور اصلی: استقلال با نکونام در آخرین لحظات از شکست گریخت. چند روز بعد از دربی حرفهای سرمربی استقلال در مورد این مسابقه خواندنی است:

اشتباه سهرابیان

به نظرم بهترین بازیکن ما آرمین سهرابیان یک‌لحظه تمرکز نداشت هرچند که بهترین بازیکن ما بود و در رختکن به او گفتم اشتباه من به‌عنوان مربی است. در نیمه دوم خیلی خوب و قابل‌احترام بازی کردیم. قبل از این‌که گل بخوریم، می‌توانستیم به گل برسیم ولی فشاری که داشتیم می‌آوردیم، می‌توانستیم به گل برسیم و بازی را ببریم، متأسفانه به خاطر یک‌لحظه غفلت گل خوردیم و بعد از گل به بازی برگشتیم.

پنالتی

صد درصد پنالتی اول هم پنالتی بود که داور نگرفت و دست ما را در محوطه جریمه گرفتند و اگر امروز VAR نبود، دوباره تیم رقیب ۳ امتیاز گرفته بود و می‌گفتند ما بردیم. اگر VAR نبود ببینید چه اتفاقی می‌افتاد و با VAR سه صحنه مشکوک به پنالتی، دو مورد پنالتی بود که یک مورد آن را پنالتی گرفتند و اگر این امکان نبود پنالتی ما را نمی‌گرفتند و هوادارانمان باید ناراحت می‌شدند و هواداران حریف خوشحال به خانه می‌رفتند. باید به مسئولان بگویم VAR برای فوتبال ما لازم است.

اختلاف با صداوسیما

تلویزیون به یک معضل بزرگ برای باشگاه بزرگ استقلال تبدیل شده است. هرکسی نمی‌تواند به خودش اجازه دهد در مورد باشگاه بزرگ استقلال صحبت کند. صحبت کنند و کری بخوانند و من موافق هستم. من در زندگی‌ام برای کسی کری نخوانده‌ام و به هواداران پرسپولیس، سپاهان یا تراکتور بی‌احترامی نکرده‌ام. خوشحالی می‌کنم و در فوتبال ۹۰ دقیقه جنگیدن وجود دارد اما بی‌احترامی نمی‌کنم چراکه آن‌ها هم هوادار هستند و ناراحت می‌شوند، مگر می‌شود هرکسی هر چه دلش می‌خواهد بگوید. تا زمانی که صداوسیما به‌صورت رسمی عذرخواهی نکند به بازیکنانم هم گفته‌ام هیچ‌کس حق صحبت کردن ندارد.

داد زدن سر بلانکو

رفتم با او صحبت کردم زیرا کار تاکتیکی که باید انجام می‌داد به دلیل فضای ورزشگاه یادش رفت. رفتم به او گوشزد کردم و اگر می‌خواستم در این شلوغی آرام صحبت کنم، صدا به صدا نمی‌رسید و باید بلند صحبت می‌کردم که متوجه شود. اگر دقت می‌کردیم و تمرکز کافی داشتیم بازی را با توجه به موقعیت‌های بهتری که داشتیم، می‌بردیم.

اعتراض به کارشناس‌ها

ما اصلاً باورمان نشد گل خوردیم. خیلی خوب بازی کردیم و بچه‌های ما زحمت کشیده بودند و موقعیت هم داشتیم اما بی‌دقت بودیم. من نسبت به اتفاقات بازی عکس‌العمل نشان می‌دهم. بازهم می‌گویم با احترام به همه کارشناسان و آقای بنیادی‌فر، یک سری کارشناس شیتیل‌بگیری هستند که کارشناسی دلبخواهی می‌کنند و نظر من این است که پنالتی اولی هم پنالتی بود. اعتراض خود را نیز به‌صورت یک عکس‌العمل نشان دادیم. کارشناسی که با حب و بغض در خصوص تیم من حرف می‌زند و به مجری‌های برنامه پیامک می‌دهند که این پنالتی استقلال را این‌گونه کنید و برای من فرستاده‌اند، ما با این مسائل مشکل داریم وگرنه این مسائل در بازی تمام می‌شود و فقط نظراتمان را در کنفرانس می‌گوییم و بقیه‌اش هم که تمام می‌شود و چیزی هم تغییر نمی‌کند.