نبرد دشوار فولاد با نماینده عربستان در لیگ قهرمانان آسیا

نبرد دشوار فولاد با نماینده عربستان در لیگ قهرمانان آسیا

1401/11/30 10:32:34

فوتبالشهر / محمد محمدپور اصلی: بیش از یک هفته پس از نایب قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها، الهلال باید رقابت‌های خود را در لیگ قهرمانان آسیا از سر بگیرد.

تیم شهر ریاض که چهارمین عنوان قهرمانی آسیایی خود را در سال ۲۰۲۱ به دست آورد، یک‌شنبه گذشته در مراکش با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب قهرمان اروپا شد و این هفته به دوحه سفر کرد، جایی که یک چهره آشنا برابر این تیم قرار خواهد گرفت.

لئوناردو ژاردیم، سرمربی شباب الاهلی به استقبال الهلال خواهد رفت. این مربی سابقه حضور در الهلال را دارد و همین باعث جذابیت بازی خواهد شد. این مربی پرتغالی بود که با پیروزی مقابل پوهانگ استیلرز کره جنوبی، الهلال عربستان را به چهارمین عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۲۱ رساند اما سرمربی پیشین موناکو سه ماه بعد الهلال را ترک کرد.

او در ادامه  با شباب الاهلی در دوبی قرارداد امضا کرد و اکنون دیدار حساسی با الهلال در پیش دارد. باشگاه عربستانی به دنبال افزایش سلطه خود بر قاره است و شباب الاهلی نیز امیدوار است بتواند با تجربیات سرمربی خود الهلال را شکست دهد.

الهلال که در حال حاضر توسط رامون دیاز آرژانتینی هدایت می‌شود، یکی از هشت تیم غرب آسیا خواهد بود که برای حضور در فینال می‌جنگند. اوراوا رد دایموندز ژاپن پیش از این حضور در دیدار نهایی را قطعی کرده است.

الهلال یکی از سه تیم عربستانی است که برای مرحله حذفی به قطر سفر می‌کند و الشباب و الفیصلی نیز در مرحله یک هشتم نهایی حضور دارند.

الفیصلی روز دوشنبه  با فولاد ایران، یکی از تنها دو نماینده ایران روبه‌رو می شود که توانست به دور حذفی راه یابد.  پس از ممانعت از حضور پرسپولیس و استقلال به دلیل مشکلات مجوز تنها دو تیم از ایران در رقابت‌ها حضور داشتند و فولاد توانست صعود کند.

الشباب عربستان با حضور ستاره خود اور بانگا هافبک سابق آرژانتین، تلاش خواهد کرد تا نسف قارشی ازبکستان را  حذف کند و به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

الدحیل  نیز باید با دیگر تیم قطری یعنی الریان روبه‌رو شود. تیم هرنان کرسپو با ۴ امتیاز نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی العربی در صدر جدول رده‌بندی لیگ قطر قرار دارد و الریان با ۲۱ امتیاز فاصله نسبت به صدر در رده نهم جدول ۱۲ تیمی قرار دارد.

تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه در قطر به مصاف هم می‌روند و قرعه‌کشی دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی سه‌شنبه انجام می‌شود.

برنامه کامل بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است: 

۴ ۱ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۱/ منطقه غرب

الهلال عربستان - شباب الاهلی امارات

الشباب عربستان - نسف قارشی ازبکستان

الدحیل قطر - الریان قطر

الفیصلی عربستان - فولاد ایران